Mugcake na poprawę humoru :)

05:23

No ok, czekolada zawsze poprawi humor :D Byle bez przesady! Ja idę w odrobinę innym kierunku dodając czekoladę do tego "muga": czekolada o wysokim % kakao w składzie i kakao w samym cieście to dawka magnezu, a ten pomaga nam, w uproszczeniu mówiąc, ogarniać całą to nerwową sprawę w naszym organizmie ;) Polecany jest też przy miesiączce, bo razem z krwawieniem tracimy także magnez. Symptomem braku magnezu mogą być nie tylko tiki i nerwowość, ale także osłabienie (właśnie w czasie miesiączki potrafi mi to doskwierać). Na tą jesienną pogodę też może się nam taki posiłek przydać ;)
Tym razem zrobiłam przepis w 2 wersjach - z białkiem od MyProtein oraz z mąką pełnoziarnistą, aby osoby nie posiadające białka mogły go także wykonać i przy okazji znały wartości odżywcze ❤️


Ciasto ma opcje zjedzenia widelczykiem (noo jak ciasto) lub pokrojenia na "chlebek", tak jak robiłam w poprzednim poście :)

Składniki:
1 jajko
1 miarka białka MyProtein o smaku czekolady orzechowej lub 0,25 szklanki mąki i 1 łyżeczka gorzkiego kakao
1/5 łyżeczki proszku do pieczenia (lub mniej, tak "na czubek")
2 kostki czekolady gorzkiej (im więcej % kakao, tym lepiej)
3 łyżeczki dżemu (w moim przypadku domowy dżem-puree dyniowo-jabłkowy) do masy i 3 łyżeczki na wierzch po przygotowaniu ciasta
1 łyżeczka chia na wierzch

Składniki na ciasto mieszamy do powstania gładkiej konsystencji, na koniec mieszania dodajemy czekoladę pokrojoną na kawałki wielkości połowy migdała. Przelewamy do naszego "muga". U mnie był to duży kubek ;)
Wstawiamy na ok 2 min do mikrofalii (jak już wcześniej posałam, na mojej mikrofalii nie ma podanych wartości mocy, więc orientacyjnie podaję, iż zawsze robię mugkejki na 3-ej kropce z 4 możliwych :p)
Po wyjęciu z mikrofalówki wytrząchamy ciasto na talerzyk, dodajemy na lub obok dżemik i chia ❤️
Smacznego! ❤️


Wartości odżywcze (zbliżone :))

Dla mugcake z MyProtein:
Kalorie: 272 kcal
Węglowodany: 11 g
Białko: 27 g
Tłuszcze: 12 g

Dla mugcake z mąką:
Kalorie: 283 kcal
Węglowodany: 32 g
Białko: 13 g
Tłuszcze 11 g

Czas na drzemkę po posiłku:

Miłego dzionka! ❤️


Mogą Ci się też spodobać

0 komentarze